Video

  1. Step by Step - Kršić Patricija - New York, New York
  2. Megablast - Ferjančić Lana, Sarić Laura - Hej, smetaš mi
  3. Step by Step - Ritam Džungle
  4. Megablast - Bilać Klara - Tražim sreću
  5. Step by Step - Vurušić Helena, Pišonić Dorja - Kaput
Rekreativa Medical
Rekreativa Medical

Dobrodošli, upoznajte naš centar!

5 sportsko-rekreacijskih disciplina | 2 lokacije

Naš blog


Svijetla strana sjedenja

30. prosinca 2018.

Svijetla strana sjedenja

Svaka stolica je statusni simbol. Nedopustivo je da medicinska sestra i liječnik sjede u jednakim stolicama.

Screenshot govori više od tisuću riječi.

Društvene mreže i medijski prostor svako malo nam ponude članak ili video o zdravstvenim rizicima dugotrajnog sjedenja, i kako to promijeniti. Problemi s kralježnicom, rezistencija na inzulin, smanjene kognitivne sposobnosti, kardiovaskularne bolesti… Ne želim niti nabrajati jer ovo je nešto drugačiji tekst. Ionako sve te smjernice ne čitate. Ako i čitate, ne primjenjujete. Idemo onda radije sagledati pozitivne strane sjedilačkog načina života.


Sjedenjem zarađujete plaću

Sjedite li 8 sati dnevno na poslu, na račun vam sjeda plaća. Prosječna, ispodprosječna ili nadprosječna, ovisi koliko radi glava dok tijelo trpi, plaća je plaća. U 21. stoljeću broj poslova na kojima ste aktivni sve je manji, i potrebno je dosta osobnog angažmana da biste živjeli od takvog posla. Budimo realni, zanemarivo mali broj ljudi je spreman plivati uzvodno. Sjedenje je lakše, sjedenje nam osigurava redovitu plaću.


Sjedenjem čuvate prijateljstva

Pokušajte samo jednu godinu apstinirati od sjedilačkih oblika socijalacije i gledajte kako vam se broj prijatelja smanjuje. Neka vaši pozivi na druženje budu “idemo na tenis poslije posla” ili “idemo planinariti ovaj vikend”. A kada oni pozovu vas na kavu ili pivo, recite im “imam prijedlog, idemo umjesto sjedenja sat vremena provesti hodajući po Maksimiru ili Bundeku”. Bez iznimke, nema sjedenja godinu dana. Samo hrabro i pošaljite mi e-mail nakon godinu dana jer znatiželjan sam oko rezultata.


Sjedenjem potvrđujete da ste domoljub

Nije tajna da je ugostiteljstvo najvažnija preostala gospodarska grana u našoj zemlji. Osim izravno zaposlenih koji vas poslužuju, svoj kruh zarađuju i brojni kooperanti - proizvođači alkohola, šećera, i jako zdravih napitaka punih umjetnih boja i E-brojeva. Ustanete li odlučno iz ugostiteljske stolice, čitavu industriju bacate na koljena. Domoljub ne sabotira sistem.


Od sjedenja više ljudi živi nego umire

Dragi ljudi iz farmaceutske industrije morali bi promijeniti zanimanje i npr. saditi industrijsku konoplju kada bi se ljudi počeli kretati. Sve kronične bolesti tretiraju se lijekovima, a kronični pacijent je najbolji pacijent. Tu su i brojne druge profesije, internisti, onkolozi, kardiolozi, neurokirurzi, i naravno moja - fizioterapeuti.


Potičete proizvodnju

Sjedite li veći dio dana, treba vam više od jedne stolice. Stolica na poslu, sjedalo u autu, kauč u dnevnom boravku, stolica u blagovaoni. Dakle najmanje 4 “osobna” komada po osobi, a tu su i “zajedničke” - stolice u kafiću, javnom prijevozu, kinu, klupe u parku... Znači samo u Hrvatskoj imamo najmanje 20 milijuna različitih komada sjedećeg namještaja (slobodna procjena). Sjedenjem potičete proizvodnju i stvarate radna mjesta.


Stolica je statusni simbol

Na Balkanu je već sama stolica statusni simbol, izdvaja vas od onih koji za život privređuju kretanjem. Ali prava podjela ovdje tek počinje, jer postoji 50 nijansi stolice, i svaka je statusni simbol. Nedopustivo je da medicinska sestra i liječnik sjede u jednakim stolicama. Priloženi screenshot govori više od tisuću riječi.


Prilika da pasivno učite strane jezike

Zavaljeni u fotelju možete bez ikakvog napora učiti strane jezike. Provedete li 300-400 sati gledajući npr. turske serije, znati ćete više od 10 turskih riječi. Čak dvostruko više ako brojimo i turcizme koje već koristimo u našem jeziku.


Za buntovnike

Kako buntovnici ne bi ostali zakinuti, posljednje poglavlje rezervirao sam za njih. Želite li doista zbog vlastitog zdravlja izdati domovinu, narušiti sustav, otimati od usta farmaceutskoj industriji, ugostiteljima i svima koji od vašeg stanja dobro žive, evo nekoliko anarhističkih savjeta. Ljude uvijek potičem da krenu od manje prema više, od lakšeg prema težem, bez napora i da na stepenicu više prijeđu kada se osjete spremni. Veliki napor i velike promjene češće rezultiraju odustajanjem i vraćanjem na staro nego željenim rezultatima. Dati otkaz i potpuno promijeniti život je sjajno, ali ne zavaravajmo se da si svatko to može priuštiti. Radije krenite s predloženim malim koracima, i kada dođe vrijeme, ako dođe, poduzmite velike.

 - Gdje imate mogućnost izbora sjediti ili stajati, izaberite stajanje.

 - Tamo gdje možete pješice ili biciklom umjesto autom ili javnim prijevozom, radite to.

 - Tamo gdje baš morate autom, parkirajte dalje a ne bliže, hodajte, svaki korak se broji.

 - Pauzu na poslu iskoristite za hodanje umjesto sjedenje.

 - Koristite aplikaciju da vas tijekom posla podsjeća svakih 30 min na ustajanje.

 - Zatražite od poslodavca, ili uložite sami u radni stol za kojim se stoji umjesto sjedi.

 - Pauze za kavu ili čaj provodite na nogama, ne sjedeći.

 - Nađite si hobi u kojem nema sjedenja.

 - Pronalazite izgovore na poslu da napuštate ured ili zgradu, svaki korak se računa.

 - Telefonske pozive na mobitelu obavljajte stojeći ili hodajući.

 - Šećite po stanu dok perete zube.

- Sjedeće oblike razonode kao što je gledanje TV-a zamijenite razonodom koja traži kretanje. Svijet je pun mogućnosti.

- Pauze za reklame tijekom filma iskoristite da prošećete. Drugom i ne služe.

- Idite stepenicama umjesto dizalom.

- Plešite. 1-2x tjedno idite na plesni tečaj, i 1-2x tjedno idite van plesati.

- Planinarite. Hrvatska je savršena, planine nisu visoke i svatko može uživati.

- Budite dijete, stalno u pokretu. Istražujte svijet oko sebe.

- I najvažnije, gdje god se od vas očekuje da sjedite, zauzmite se za sebe i budite taj koji mijenja okolnosti. Na poslu, u društvu, u svakoj situaciji. Nitko ne poštuje ljude bez stava koji se ne zauzimaju za sebe.

 

 

Piše: Stjepan Dren Mlinarec, bacc.physioth.

 

www.rekreativa-medical.com

Naši ostali blogovi



Kontaktirajte nas!


  1. Rekreativa Medical - Centar
    Trnje, Bosutska 9
    10 000 Zagreb
    092 209 57 70
  2. Rekreativa Medical - Novi Zagreb
    Dugave, Kamenarka 2
    10 020 Zagreb
    092 209 57 70

Pošaljite nam poruku!


+ Pogledaj kompletnu listu sportova

Move Week 2015 / NowWeMove

Rekreacija.hr ključni Move agent 2015.
  1. „Roses Open“ – mjesto gdje se okupljaju svi zaljubljenici u odbojku na pijesku

    „Roses Open“ – mjesto gdje se okupljaju svi zaljubljenici u odbojku na pijesku

  2. Roses Open 2016.

    Roses Open 2016.

  1. Tema broja:

    Kettlebell

  2. Stručni članak:

    Trening s girjama

  3. Što vam je potrebno:

    Oprema za trening

  4. Gdje vježbati:

    Kettlebell Klub Sparta

Video

  1. Step by Step - Kršić Patricija - New York, New York
  2. Megablast - Ferjančić Lana, Sarić Laura - Hej, smetaš mi
  3. Step by Step - Ritam Džungle
  4. Megablast - Bilać Klara - Tražim sreću
  5. Step by Step - Vurušić Helena, Pišonić Dorja - Kaput

Rekreacija.hr Vijesti

  1. Sretna Nova 2019!
  2. Sretan i blagoslovljen Božić!
  3. Zimski dječji kamp Medosport
  4. Redovno tjelesno vježbanje
  5. #yogazamene niz
  6. Za sve koji vole ples, glazbu i dobar ritam
  7. Sportske povrede
  8. Besplatni ljetni programi 2018.
  9. Medosport vas i ove godine poziva na nezaboravno druženje!
  10. Najava Svjetski dan sporta 26.05.2018.