Video

  1. Step by Step - Kršić Patricija - New York, New York
  2. Megablast - Ferjančić Lana, Sarić Laura - Hej, smetaš mi
  3. Step by Step - Ritam Džungle
  4. Megablast - Bilać Klara - Tražim sreću
  5. Step by Step - Vurušić Helena, Pišonić Dorja - Kaput
Rekreativa Medical
Rekreativa Medical

Dobrodošli, upoznajte naš centar!

5 sportsko-rekreacijskih disciplina | 2 lokacije

Naš blog


Vožnja vlakom i umijeće usporenog pokreta

16. veljače 2019.

Vožnja vlakom i umijeće usporenog pokreta

Baš kao što nam usporena vožnja vlakom omogućuje da vidimo i osjetimo sve detalje puta, tako nam usporavanje i svjesna regulacija pokreta omogućuju da uočimo sve što se tijekom njega događa - bol, napetost, osjećaj da radimo na teži način.

Volim vlakove, i na svojim putovanjima kada god mogu iskoristim priliku da njima putujem. Od modernih DB koji besprijekorno služe osnovnoj svrsi, prijevozu od točke A do točke B u najkraćem mogućem roku, do ovih naših HŽ kojima vožnja traje više nego godišnji odmor. Svaki mi je doživljaj.


HŽ v.s. TGV

Zamislite da se vozite vlakom Hrvatskih Željeznica. Vožnja je toliko usporena da imate više nego dovoljno vremena svojim osjetilima doživjeti krajolik kojim prolazite do posljednjeg detalja. Ne samo vidjeti šume i livade, već dobro proučiti svako stablo, svaki cvijet i svaku pčelu koja zuji oko njega. Ljude kako sjede u svojim dvorištima. Bicikliste koji vas pretječu. Izlaske i zalaske sunca. Sve to tijekom jedne vožnje na relaciji Zagreb - Split.

Sada zamislite da se vozite francuskim TGV-om. Njegova brzina prilično otežava opažanje svih detalja tijekom puta. Stimulus je presnažan i ne vidimo ni stabla ni cvijeće, prisutna je samo nejasna slika i nagađanje što bi to moglo biti.

Gdje je svjesnost veća, tijekom spore ili brze vožnje?


Kakve to ima veze s ljudskim pokretom

Na sličan način funkcionira i neuromuskularni feedback tijekom pokreta, kvalitetniji je prilikom usporenog pokreta. “Neuromuskularni”, podsjetimo se, označava povezanost središnjeg živčanog sustava (mozga) sa sustavom za pokretanje (mišići, kosti, fascije i dr.). Popularan naziv je mind-body povezanost. Vratimo se pokretu, što je stimulus snažniji naša sposobnost da osjećamo što se događa u tijelu tijekom pokreta je manja. Ovaj mehanizam dobro opisuje Weber-Fechnerov zakon. Želimo li unaprijediti neuromuskularnu povezanost, a to je nešto što bismo svakako trebali željeti, pokret je potrebno usporiti a ne ubrzati.


Znači li to da cijelo vrijeme trebamo raditi usporene pokrete?

Naravno da ne. Usporavanje pokreta je u razvojne svrhe, i krajnji rezultat je da je pokret prilikom izvođenja “normalnom” brzinom kvalitetniji i kompletniji. Što je pokret tijekom treninga sporiji, to je veća vjerojatnost da ćemo tijekom njega uočiti “nepravilnosti” - bol, nelagodu, osjećaj da radimo na teži način. Svako novo usporeno ponavljanje je prilika da malo modificiramo vlastiti pokret kako bismo te neželjene dijelove umanjili, i s vremenom uklonili.


Dobro, i što od toga imaju “obični” ljudi?

Prva pomisao je vjerojatno da ovo ima važnu ulogu u plesu ili borilačkim vještinama. I ima, umijeće usporenog pokreta neizostavni je dio najstarijih borilačkih vještina. Što se više pokreti rade u usporenoj verziji, to su ti isti pokreti u konačnici precizniji pri velikim brzinama. Jednako je i sa zahtjevnim plesnim figurama. I sada ono što nas vjerojatno više zanima - jednako je i sa rješavanjem boli u vratnoj ili lumbalnoj kralježnici. Kada pokrete u pametnim vježbama usporavamo, radimo varijacije, istražujemo i osjećamo kako koja varijacija utječe na bolna stanja, postajemo svjesni vlastitih loših navika i to nam omogućuje da vlastite pokrete modificiramo u kvalitetnije obrasce. Ta kvaliteta pokreta ostaje i postepeno se integrira u uobičajene svakodnevne pokrete pri “normalnim” brzinama.

 

Uživajte u usporenoj vožnji.

 

 

 

Piše: Stjepan Dren Mlinarec, bacc.physioth.

 

www.rekreativa-medical.com

Naši ostali blogovi



Kontaktirajte nas!


  1. Rekreativa Medical - Centar
    Trnje, Bosutska 9
    10 000 Zagreb
    092 209 57 70
  2. Rekreativa Medical - Novi Zagreb
    Dugave, Kamenarka 2
    10 020 Zagreb
    092 209 57 70

Pošaljite nam poruku!


+ Pogledaj kompletnu listu sportova

Move Week 2015 / NowWeMove

Rekreacija.hr ključni Move agent 2015.
  1. „Roses Open“ – mjesto gdje se okupljaju svi zaljubljenici u odbojku na pijesku

    „Roses Open“ – mjesto gdje se okupljaju svi zaljubljenici u odbojku na pijesku

  2. Roses Open 2016.

    Roses Open 2016.

  1. Tema broja:

    Kettlebell

  2. Stručni članak:

    Trening s girjama

  3. Što vam je potrebno:

    Oprema za trening

  4. Gdje vježbati:

    Kettlebell Klub Sparta

Video

  1. Step by Step - Kršić Patricija - New York, New York
  2. Megablast - Ferjančić Lana, Sarić Laura - Hej, smetaš mi
  3. Step by Step - Ritam Džungle
  4. Megablast - Bilać Klara - Tražim sreću
  5. Step by Step - Vurušić Helena, Pišonić Dorja - Kaput

Rekreacija.hr Vijesti

  1. "Nordic walking – healthy living"
  2. Baci oko na Čačkalicu!
  3. Sretna Nova 2019!
  4. Sretan i blagoslovljen Božić!
  5. Zimski dječji kamp Medosport
  6. Redovno tjelesno vježbanje
  7. #yogazamene niz
  8. Za sve koji vole ples, glazbu i dobar ritam
  9. Sportske povrede
  10. Besplatni ljetni programi 2018.